Jak długo pacjenci podejmują decyzję?

pebbles-balance-smallNa szczęście decyzja o operacji korekcji nosa to nie to samo co spontaniczny zakup torebki na jeden sezon. Nawet kilka lat – tyle pacjenci decydują się na zabiegi estetycznej chirurgii plastycznej Według sondażu Dgapc.de aż 85,6% kobiet decyzję podejmuje ponad rok. Długi okres decyzyjny ma daleko idące konsekwencje.

W przeciągu wielu miesięcy i lat, kiedy pacjent podejmuje te tak istotne decyzje, gromadzi informacje z różnych źródeł. Pyta przyjaciół, wielokrotnie przeszukuje internet, być może przeczyta artykuł w gazecie, obejrzy wideo w internecie, zauważy billboard, dotrze na Państwa strony, zada pytanie na forum dyskusyjnym, poszuka doświadczeń innych pacjentów. Wszystkie te źródła informacji mają wpływ na to, czy pacjent umówi się do danego lekarza na konsultacje, czy uda się pozyskać jego zaufanie. Bezpowrotnie minęły czasy, kiedy wystarczyło polecenie od znajomego, pacjent znalazł numer telefonu w książce telefonicznej i po prostu zadzwonił, żeby się umówić się na konsultacje. Dzisiejszy pacjent skorzysta z Googla, a jak wiadomo, pierwsza strona ma tylko 10 wyników wyszukiwania. I nawet jeśli pacjenci znajdą tam Państwa strony, i przejdą je zobaczyć, na pewno na tym nie poprzestaną. Będą szukać dalej, informacji z innych niezależnych źródeł i rzeczywistych doświadczeń pacjentów.

Jakich informacji pacjenci poszukują ? To zależy od tego na jakim etapie procesu podejmowania decyzji się znajdują . Pacjenci przechodzą przez wiele etapów; od odrzucenia korzystania z estetycznej chirurgii plastycznej, poprzez strach, wątpliwości i wreszcie nadzieję, po etap wyboru konkretnego lekarza i operację.

W większości tych etapów poszukują informacji o zabiegu i informacji o lekarzu. Nie od razu chcą kontaktować się z lekarzem, jeszcze nie są gotowi. Niestety tych faktów często nie uwzględniają agencje przygotowujące strategie marketingowe pracujące dla lekarzy. Często też błędnie interpretowane są wyniki marketingowych działań. To, że pacjent skontaktuje się z lekarzem po konkretnym działaniu marketingowym wcale nie oznacza, że tylko to działanie pacjenta dostarczyło.

Rzeczywistość pokazuje, że na pacjenta oddziałują przez długi czas informacje z różnych źródeł. Trudno jednoznacznie ocenić co spowodowało, że pacjent zdecydował się skontaktować z konkretnym lekarzem. Tych zmiennych, zależnych od siebie, jest wiele.

Jeśli zastanawiacie się Państwo nad tym jak zwiększyć liczbę pacjentów, należy pamiętać o tym, że pacjenci długo podejmują decyzję, poszukują wielu informacji o lekarzu i o planowanej procedurze. Informacje zdobywają i porównują, korzystają w różnych źródeł.
Edukując pacjentów publikując w internecie informacje o zabiegach, wiadomości poszukiwane przez pacjentów wzmacniacie Państwo swój wizerunek specjalisty w danym zakresie.

Umożliwiając pacjentom dzielenie się swoimi doświadczeniami, będziecie Państwo bardziej wiarygodni dla innych pacjentów. Świadomie budujecie swoją online reputację.

Estheticon CXO and Founder

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*