Negatywne opinie pacjentów: Czy są dobre?

Aby pozytywne opinie wyglądały wiarygodnie, potrzebne są również opinie negatywne. Pacjenci bardziej wierzą opiniom, wśród których znajdują się całkowicie lub częściowo negatywne opinie. Najlepsze wyniki można osiągnąć prosząc wszystkich pacjentów o pozostawienie opinii – negatywne opinie zaginą w zalewie pozytywnych recenzji.

Pacjenci są w stanie rozpoznać nieprawdziwe opinie pisane przez kliniki lub lekarzy o sobie. Pacjenci zauważają (świadomie lub podświadomie) określone cechy opinii. New York Times opublikował niedawno artykuł na temat sposobu rozpoznawania fałszywych recenzji przez użytkowników. Każdego kto myśli, że użytkownicy uwierzą fałszywym opiniom, czeka rozczarowanie. Głównym celem recenzji jest umożliwienie ich autorom — zadowolonym pacjentom — komunikacji z potencjalnymi pacjentami.

Pacjenci podejmują decyzje w oparciu o doświadczenia/opinie/rekomendacje, które znajdują w Internecie, i decydują (świadomie lub nieświadomie), którym zaufać. Więcej informacji na ten temat można znaleźć w artykule: (Blemish Effect: The positive effect of negative information)

Konkluzja:
Większość pacjentów jest zadowolona z waszych usług. Poproście swoich pacjentów o pozostawienie opinii. Kilka negatywnych ocen nie ma wpływu na ogólną ocenę waszej pracy. Negatywne opinie niektórych aspektów zabiegów zostaną zniwelowane, gdy macie wystarczającą liczbę opinii pozytywnych.

Dobrym przykładem tej zasady jest ocena od jednego z pacjentów Dr Záruby.

Estheticon CXO and Founder