Turystyka medyczna – konkurencja poprzez ceny czy jakość ?

brazil-clinicTurystyka medyczna nie jest super lukratywnym interesem. Według większości naszych badań pacjenci tak naprawdę, nie chcą podróżować w celu wykonania zabiegu. Dlaczego to jednak robią ? Głównym powodem wyboru leczenia za granicą jest cena.

Czy przedstawiciel niższej klasy średniej jest Twoim typowym pacjentem ? Tak.

W takim przypadku warto rozważyć konkurencyjność pod względem ceny. Jednak konkurencja poprzez ceny to coś innego niż konkurencja poprzez wybór wśród doświadczonych specjalistów chirurgii plastycznej.

Nie myślisz – tracisz
Wielu potencjalnych pacjentów to zwyczajni ludzie bez szerokiego zakresu wiedzy. Trudno im dotrzeć, zdobywać, profesjonalne specyficzne informacje na temat zabiegu, który chcą wykonać.

Najczęściej podejmują decyzję na podstawie ceny. Pacjenci powinni mieć swobodę wyboru i możliwość dotarcia do bezstronnych informacji, aby móc zdecydować, czy wybiorą miejscowego specjalistę chirurga czy skorzystają z turystyki medycznej. Niestety ​​pacjenci nie mają wglądu w niezbędne specjalistyczne informacje przy podejmowaniu decyzji. Przeszukają internet i znajdują “okazję”. Nie da się temu zapobiec. Koniec końców część z nich trafi do miejscowej kliniki na operację rewizyjną.

Saudyjczycy nie podróżują w poszukiwaniu niższej ceny
Turystyka medyczna może być postrzegana jako naturalna selekcja pacjentów. Niektórzy ludzie z Anglii lub Szwecji podróżują do Czech i Polski by zapłacić lepszą cenę. Niektórzy ludzie z Arabii Saudyjskiej podróżują do Niemiec lub Szwajcarii wierząc że uzyskają lepszą jakość. Inni jadą ze Szwajcarii do Niemiec ze względu na lepszą cenę. Ale większość pacjentów skorzysta z usług specjalisty w promieniu100 km od ich domu.

Podejście Estheticon – Lokalni chirurdzy mają priorytet 
Jeśli dostępna jest ograniczona ilość produktów marketingowych na portalu Estheticon specjaliści chirurgii z danego kraju lub regionu są preferowani i otrzymują propozycję w pierwszej kolejności.

Jednak założeniem Estheticon jest równość specjalistów, dlatego lekarze i kliniki mogą posiadać prezentacje, banery czy inne produkty portalu w wybranych przez siebie wersjach językowych i w ten sposób docierać z informacją o swojej praktyce do pacjentów za granicą.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*